Deze website maakt gebruikt van cookies. Klik hier voor meer informatie.
Klik op "OK" om cookies te accepteren, of op "Weigeren" om de cookies te weigeren.

'Partner met m.i. Borderline'
Pim

lees hier meer verhalen

Film online groepscursus

Film online groepscursus
Stuur je eigen tip


Tips: Met je gevoel omgaan 6 tips gevonden

Toon:    

[1]  2 

Sluit het af
Heb je je gevoel een plek gegeven? Sluit het dan af. Snuit je neus, steek je kop onder de kraan, trek een gekke bek voor de spiegel. Kijk weer positief naar de dingen. Blijf niet in je negatieve gevoel hangen.

Wees creatief
Je gevoelens uiten kan ook op een creatieve manier, denk aan tekenen of schrijven. In een gedicht, een brief of een dagboek zet je je gevoelens helder op een rij. Je bepaalt zelf of je dit aan iemand laat lezen of niet.

Flink uithuilen
Flink uithuilen en jezelf zielig voelen. Lekker in bed, hoofd onder de deken, een hekel hebben aan alles en iedereen.

Beweging!
Beweging! Trek een sprintje, ga een eindje fietsen of een partijtje voetballen. Hierdoor raak je spanning kwijt, en voel je je beter!

Doe iets met je gevoelens
Doe iets met je gevoelens. Sla op een kussen of stamp met je voeten. Schreeuw (als je alleen thuis bent) tegen een foto van degene op wie je boos bent. Houd in je hoofd gesprekken met hem of haar. Met iemand praten over hoe boos je bent, kan enorm opluchten. Schrijven helpt ook.

sluiten